Friday, July 17, 2015

Semester 2015 (2)


Jag undrar vad som hänt om jag åkt mot Norge istället. Nu körde jag in vid ett tjusigt vattendrag i Hoting. Visst var det fint men efter jag vänt om drog jag av ett rostigt avgasrör emot ett grusgränsle på vägen. Det satte en tvär markering vid val och kval där jag började oroa mig om jag skulle komma fram.

fig. 4
Förbi farten till Trondheim på väg till Mariestad såg härlig ut men det visade sig kosta mycket nog att åka mellan Värmland och Östergötland.
Jämtland visade sig vara en fin rastplats. En trevlig Jämte var ute och samlade ved. Jag började se att mina åtta  Siberian Huskis skulle dra mycket uppmärksamhet, men inte anat hur mycket. Han var road och intresserad av ekipaget och jag ville inte vara till besvär, men till eftertanke skulle jag nog stannat och tänkt igenom skadan på bilen, vilket jag skulle få ta i tu med senare.

fig. 5
Jag älskar Jämtland. Det är ett landskap som aldrig slutar att förbrylla. Man undrar varför så få bor där.
Ja och så fortsatte det emot Torsö vid Mariestad. Tyvärr blev jag illaluktande efter jag kört vilse och hamnande på grusvägar sydväst om Filipstad.
Jag skulle gärna ha stannat men kom rejält bort ifrån något vatten i sikte. Efter några småvägar kom jag till Vänern.
fig. 6
För varmt kunde det snabbt bli. Mat fick de, men det visade sig att de var i större behov av vatten. Det fick jag lära mig. Vatten var nummer ett en varm eftermiddag.